הדרך הנכונה להזמין סיכומי מאמרים

מאמרים אקדמיים בנושא מסחר אלקטרוני (e-commerce)

מאמר בנושא מאמרים מסחר אלקטרוני

מסחר וביצוע עיסקאות מסחריות באופן אלקטרוני נקרא "מסחר אלקטרוני" (e-commerce), או מסחר מקוון. ההגדרה כוללת את כל המסחר שמתבצע באמצעות תקשורת בין מחשבים ומתארת קשת של פעילויות מסחריות. רכישה ומכירה מקוונת של מוצר או שירות, תמיכה בלקוח לאחר המכירה והפצת מידע על ידי עסקים, כולם נחשבים למסחר אלטרוני בתנאי שנעשו באמצעות מחשבים. כיום מסחר אלקטרוני הוא הסקטור הגדול ביותר בתעשיית האלקטרוניקה והוא מחולק לקטגוריות שונות בהתאם למשתתפים בעיסקה (עסקים, לקוחות פרטיים או ממשלה) ובהתאם לסוג המוצר או השירות.

 

מאמרים על מסחר אלקטרוני – מאיפה נתחיל?

אם מצאתם את עצמכם כותבים עבודה על מסחר אלקטרוני, אולי התקשיתם לדעת מאיפה להתחיל. הנושא רחב מאוד ויש עליו מגוון מחקרים מתחומים שונים: כלכלה, ניהול, פסיכולוגיה ועוד. בין אם בחרתם להתמקד בתחום כזה או אחר, כל עבודה כדאי להתחיל באיתור מאמרים מתאימים לנושא. אפשר "לקצר את הדרך" לאיתור מאמרים רלוונטים אם נשתמש בעבודות קודמות של סטודנטים, שכבר סיכמו את הנושא. עבודות סמינריוניות בנושא מסחר אלקטרוני שסטודנטים אחרים כתבו יכילו סקירה בעברית של מאמרים מרכזיים בנושא וגם רשימת בבליוגרפיה עם כל המאמרים, שתכוון אותכם אל המחקרים והסקירות החשובים בתחום.

 

4 מאמרים חשובים בנושא מסחר מקוון

בחרנו עבורכם ארבעה מאמרים מרכזיים בתחום המסחר האלקטרוני. לחלקם קיימים סיכומים בעברית, שיקלו על הקריאה ויעזרו לכם לצלוח את העבודה!

 

הקשר בין איכות השירות לתפיסות של צרכנים

בעבר, מחקרים על התנהגות צרכנים הראו שכאשר צרכן תופס מוצר או שירות כאיכותיים, רמת הסיפוק מהרכישה גבוהה יותר, הוא מפתח נאמנות גבוהה לחברה ואלו משפרים את הסיכוי למכירות עתידיות. אבל האם הקשר הזה מתקיים גם במסחר אלקטרוני? במחקר זה, בחנו החוקרים את התפיסות של צרכנים בנוגע לאיכות, רמת הסיפוק מהמכירה, ותפיסתם של רמת הסיכון בעת רכישה אלקטרונית. באמצעות ניתוח התנהגות צרכנים, החוקרים זיהו קשר חיובי בין האיכות לגורמים האחרים. במקרה זה, איכות של אתר אינטרנט, קלות השימוש בו ומנגנוני האבטחה מספקים חוויה חיובית ללקוח ומפשרים את הסיכוי לרכישות עתידיות.

Tzavlopoulos, Ι., Gotzamani, K., Andronikidis, A., & Vassiliadis, C. (2019). Determining the impact of e-commerce quality on customers’ perceived risk, satisfaction, value and loyalty. International Journal of Quality and Service Sciences, 11(4),  576-587.

 

בין מסחר אלקטרוני למסחר לא-מקוון

במאמר "איך לנצח בעולם רב ערוצי", בל ואח' כתבו על האופן בו עסקים צריכים להתאים את עצמם לעולם מסחר חדש. צרכנים פיתחו התנהגות "רב ערוצית" של ביצוע קניות גם ברשת וגם בחנויות מסורתיות. במצב זה העסקים צריכים לאפשר ללקוחות נגישות גבוהה למידע תוך כדי שמירה על סיכוי גבוה לביצוע ומימוש רכישה. במאמר, החוקרים מגבשים המלצות על בסיס מחקר מקיף על התנהגות צרכנית. הם מתארים "גישה היברידית", שמחברת בין חנויות אונליין לרכישות אופליין (פיזיות בחנות). הגישה ההיברידית כוללת, למשל, שמירה על חללים פיזיים להצגת מוצרים מסוימים, זיהוי של מתי יעיל לדבוק בחנויות פיזיות ומתי המכירה עדיפה אונליין וכיצד ניתן לעודד התנהגות צרכנים לרכישה אופליין או אונליין באמצעות הנגשת המידע. למחקר המעניין הזה יש סיכום בעברית באתר סיכומים sicumim.co.il, כך שלא תהיו חייבים לקרוא את כולו באנגלית.

Bell, D. R., Gallino, S., & Moreno, A. (2014). How to win in an omnichannel world. MIT Sloan Management Review, 56(1), 45-53.

 

קיימות בעידן המסחר האלקטרוני

קיימות ודאגה לסביבה הפכו לנושאים חשובים מאוד לצרכנים בשנים האחרונות ולבעלי עסקים משתלם להתייחס לכך. עם ההתרחבות של קניות באינטרנט ומסחר אלקטרוני, התרחבה ההשפעה הסביבתית שלהם. בסקירת ספרות זו, החוקרים מסכמים מחקרים רבים בנושא ההשפעה הסביבתית של אריזות וחומרי אריזה למוצרים שמשווקים באינטרנט. הם מסכמים את ההשפעה הסביבתית של החומרים הקיימים, מציגים את מוצרי האריזה המזיקים ביותר לסביבה ומפרטים כיצד בעלי עסקים יכולים למתן את ההשפעה המזיקה. לבסוף הם סוקרים חידושים טכנולוגים בנושא אריזת מוצרים ומציגים היתרון של ניתוח באמצעות הערכת מחזור חיים (Life Cycle Assessment) להערכת ההשפעות של מסחר אלקטרוני על הסביבה.

Escursell, S., Llorach-Massana, P., & Roncero, M. B. (2021). Sustainability in e-commerce packaging: A review. Journal of cleaner production, 280, 124314.

 

מעבר למסחר אלקטרוני – מקרה בוחן

מועיל במיוחד להתייחס למקרי בוחן בכתיבת עבודה על מסחר אלקטרוני. מקרי בוחן מספקים דוגמאות ספציפיות מ"העולם האמיתי" והם עוזרים להבין ולהאיר ממצאים ממחקרים כמותיים. תאור המקרה הבא מוצג המעבר של חברת הרכבים "דיימלר – קרייזלר" לעולם המסחר האלקטרוני, שהחל בשנת 2000. המאמר מתאר את ההחלטות שקדמו למיזם ואת ביצועו, מציג את ההחלטות הניהוליות שנלקחו ואת התוצאות. כמו כן, המאמר מתמקד באתגרי תעשיית המכוניות בהקשר של מסחר אלקטרוני וכיצד התמודדו מנהלי החברה עם האתגרים, במיוחד אתגרים שנוגעים לזמנים ושרשראות אספקה. למאמר זה יש סיכום מקיף בעברית באתר סיכומים, מה שיכול לקצר את מלאכת הקריאה עבורכם. ככלל, קל ומהיר יותר לסיים את העבודה כאשר בוחרים מראש מאמרים שכבר יש להם סיכום בעברית, למשל מתוך רשימת סיכומי מאמרים בנושא מסחר אלקטרוני.

Klein, A. & Krcmar, H. (2006). DCXNET: e-transformation at DaimlerChrysler. Jounal of Information Technology, 21(1), 52-65.

 

שמחים לעזור!

מצאתם המון מאמרים בנושא מסחר אלקטרוני שלא לכולם יש סיכום בעברית ועכשיו אין לכם זמן לקרוא הכל? עברו לעמוד הזמנת סיכומי מאמרים. ההזמנה מאושרת מיידית בכל שעה.

שיתוף: